Co potřebuje dítě s PAS zvládat k zařazení do kolektivu a jak mu v tom pomoct?
Detailní popis produktu
📢 O čem kurz je
Chcete vědět, jak podpořit dítě s PAS tak, aby se dokázalo zapojit mezi vrstevníky? Na kurzu získáte praktické postupy, tipy a hry, které vám usnadní práci s dětmi ve věku cca 4–8 let, verbálně komunikující, bez intelektového znevýhodnění a pomohou jim rozvíjet klíčové dovednosti. Vše si vyzkoušíte na příkladech z praxe i krátkých cvičeních.
🏁 Co si z kurzu odnesete
-
jasný přehled sociálně-komunikačních dovedností, které jsou pro děti s PAS zásadní,
-
porozumění typickým obtížím a potřebám dětí s PAS,
-
osvědčené metody práce ve skupině – vizualizace, práce s pravidly, motivační systémy, video návody aj.,
-
inspiraci na hry a aktivity do kolektivu,
-
tipy, jak dětem pomoci zažívat pozitivní interakce s vrstevníky.
👥 Pro koho je kurz určen
Kurz je ideální pro pedagogy, asistenty, speciální pedagogy, pracovníky volného času, poradkyně rané péče i další odborníky, kteří pracují s dětmi s PAS (4–8 let, verbálně komunikující, bez intelektového znevýhodnění). Přínosný je také pro rodiče a pečující.
📋 Program kurzu (13:00 – 16:00)
-
Dovednosti potřebné pro zapojení do kolektivu
-
Strukturování času a aktivit, vizualizace, práce s pravidly a motivací
-
Rozvoj komunikace, hry a spolupráce ve dvojici i ve skupině
-
Seznamování s emocemi a jejich zvládání
-
Řešení sociálních situací
-
Příklady ze skupinových nácviků sociálních dovedností v NAUTIS
Přihlaste se a naučte se, jak dětem otevřít cestu k pozitivním zkušenostem s vrstevníky.
👉 Součástí kurzu jsou videoukázky, příklady z praxe a praktická cvičení, takže si vyzkoušíte techniky, které můžete rovnou využít ve své práci i doma.
🏠 Místo konání: NAUTIS vzdělávání, Závěrka 2369/14, 169 00 Praha 6.
Lektorské zajištění
Bc. Jan Kouřil, Lenka Vopálková
V NAUTIS, z. ú., pracuje od roku 2009, většinu času především s malými dětmi s PAS a jejich rodinami ve Středisku včasné intervence. Má zkušenosti i se staršími dětmi, dospívajícími a dospělými lidmi s PAS. Kromě přímé práce s klienty, koordinace střediska a metodických aktivit se věnuje také přednáškové činnosti. Vede semináře pro rodiče i odborníky, účastní se odborných konferencí v ČR i v zahraničí. V minulosti také působil ve Speciálně pedagogickém centru a přes deset let ve speciální škole, třídách pro děti s autismem ve věku od 6 do cca 10 let. Absolvoval bakalářský studijní program speciální pedagogiky na Univerzitě Hradec Králové. S manželkou vychová dceru a již dospělého syna s dětským autismem. Dlouholeté setkávání s autismem v mnoha podobách je pro něj nejlepší obrana před předsudky a případnou tendencí k černobílému myšlení.